Bod č. 17
Návrh na realizáciu Nosného systému mestskej hromadnej dopravy mesta Bratislavy a jej regiónu
Uznesenie 177/2011
Mestské zastupiteľstvo po prerokovaní materiálu
Mestské zastupiteľstvo po prerokovaní materiálu
A. berie na vedomie
materiál Návrh realizácie Nosného systému integrovanej mestskej hromadnej dopravy mesta Bratislavy a regiónu Bratislavy, ktorý spočíva v integrácii verejnej osobnej dopravy formou mestskej a prímestskej koľajovej dopravy.
B. súhlasí
1. S realizáciou Nosného systému integrovanej mestskej hromadnej dopravy do roku 2015 projektmi:
1.1 Železničný úsek Bratislava-Predmestie - stanica Filiálka (Bratislava-Stred),
1.2 Realizácia siedmych prestupových terminálov integrovanej dopravy na území mesta,
1.3 Koľajová dráha Hlavná stanica - Janíkov dvor, prvá etapa Šafárikovo nám. - Bosákova vrátane rekonštrukcie Starého mosta v duálnom rozchode,
z finančných zdrojov programovacieho obdobia EÚ 2007 - 2013 z Operačného programu doprava, 4. prioritná os - Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov, Výstavba infraštruktúry integrovaných dopravných systémov.
2 S výhľadom na prepojenie projektov v bode 1 tohto uznesenia s konečným riešením projektu TEN-T 17 v podpovrchovom variante popod Dunaj, prípadne iným vhodným severojužným prepojením.
C. schvaľuje
1. Prípravu ďalších stupňov projektovej dokumentácie Koľajovej dráhy Hlavná stanica - Janíkov dvor, prvá etapa Šafárikovo nám. - Bosákova.
2. Prípravu projektovej dokumentácie Koľajovej dráhy Hlavná stanica - Janíkov dvor, etapy Janíkov dvor - Bosákova s duálnym rozchodom 1000/1435 mm a Štúrova - Hlavná stanica.
3. Prípravu štúdie realizovateľnosti Rozvoja integrovanej dopravy na území mesta Bratislavy a jej aglomerácie pre potreby strategického rozhodovania ďalšieho finančného programovacieho obdobia OPD 2014 - 2020.
D. žiada
primátora hlavného mesta SR Bratislavy:
1. Presadzovať spoločne s MDVRR SR a BSK na rokovaniach v Bruseli projekty obsiahnuté v časti B v bode 1 tohto uznesenia na financovanie v programovacom období 2007 - 2013.
2 Predložiť nadväzne na prijatie rozhodnutia po rokovaniach v Bruseli návrh financovania projektovej dokumentácie a štúdie podľa časti C bodu 3 tohto uznesenia a návrh realizačných krokov na realizáciu Koľajovej dráhy Hlavná stanica - Janíkov dvor, prvej etapy Šafárikovo nám. - Bosákova vrátane rekonštrukcie Starého mosta, vrátane návrhu financovania tejto realizácie.
3. Presadzovať zaradenie možnosti financovania výstavby a rekonštrukcie električkových tratí z európskych fondov do operačných programov na obdobie 2014 - 2020.
4. Vyvinúť maximálne úsilie na to, aby trať v úseku Chorvátske rameno - Janíkov dvor bola bezbariérová, odhlučnená a bezkolízna, resp. tam, kde to nie je možné, s plnou preferenciou koľajovej dopravy.
T: 29. 9. 2011
Mestské zastupiteľstvo po prerokovaní materiálu
A. berie na vedomie
materiál Návrh realizácie Nosného systému integrovanej mestskej hromadnej dopravy mesta Bratislavy a regiónu Bratislavy, ktorý spočíva v integrácii verejnej osobnej dopravy formou mestskej a prímestskej koľajovej dopravy.
B. súhlasí
1. S realizáciou Nosného systému integrovanej mestskej hromadnej dopravy do roku 2015 projektmi:
1.1 Železničný úsek Bratislava-Predmestie - stanica Filiálka (Bratislava-Stred),
1.2 Realizácia siedmych prestupových terminálov integrovanej dopravy na území mesta,
1.3 Koľajová dráha Hlavná stanica - Janíkov dvor, prvá etapa Šafárikovo nám. - Bosákova vrátane rekonštrukcie Starého mosta v duálnom rozchode,
z finančných zdrojov programovacieho obdobia EÚ 2007 - 2013 z Operačného programu doprava, 4. prioritná os - Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov, Výstavba infraštruktúry integrovaných dopravných systémov.
2 S výhľadom na prepojenie projektov v bode 1 tohto uznesenia s konečným riešením projektu TEN-T 17 v podpovrchovom variante popod Dunaj, prípadne iným vhodným severojužným prepojením.
C. schvaľuje
1. Prípravu ďalších stupňov projektovej dokumentácie Koľajovej dráhy Hlavná stanica - Janíkov dvor, prvá etapa Šafárikovo nám. - Bosákova.
2. Prípravu projektovej dokumentácie Koľajovej dráhy Hlavná stanica - Janíkov dvor, etapy Janíkov dvor - Bosákova s duálnym rozchodom 1000/1435 mm a Štúrova - Hlavná stanica.
3. Prípravu štúdie realizovateľnosti Rozvoja integrovanej dopravy na území mesta Bratislavy a jej aglomerácie pre potreby strategického rozhodovania ďalšieho finančného programovacieho obdobia OPD 2014 - 2020.
D. žiada
primátora hlavného mesta SR Bratislavy:
1. Presadzovať spoločne s MDVRR SR a BSK na rokovaniach v Bruseli projekty obsiahnuté v časti B v bode 1 tohto uznesenia na financovanie v programovacom období 2007 - 2013.
2 Predložiť nadväzne na prijatie rozhodnutia po rokovaniach v Bruseli návrh financovania projektovej dokumentácie a štúdie podľa časti C bodu 3 tohto uznesenia a návrh realizačných krokov na realizáciu Koľajovej dráhy Hlavná stanica - Janíkov dvor, prvej etapy Šafárikovo nám. - Bosákova vrátane rekonštrukcie Starého mosta, vrátane návrhu financovania tejto realizácie.
3. Presadzovať zaradenie možnosti financovania výstavby a rekonštrukcie električkových tratí z európskych fondov do operačných programov na obdobie 2014 - 2020.
4. Vyvinúť maximálne úsilie na to, aby trať v úseku Chorvátske rameno - Janíkov dvor bola bezbariérová, odhlučnená a bezkolízna, resp. tam, kde to nie je možné, s plnou preferenciou koľajovej dopravy.
T: 29. 9. 2011
Príspevky